Blog #15 Update vanuit Nederland

Gepubliceerd op 6 februari 2023 om 14:51

Dag allemaal!

Na een paar maanden stilte is het weer hoog tijd voor een nieuwe update… en ik dit keer vanuit Nederland!

Sinds begin december zijn we al in het land. Vorig jaar in oktober hebben we heel spontaan tickets geboekt, een retourticket. Ons plan was om vier weken te blijven maar jullie kennen ons inmiddels… ook dat plan is gewijzigd. Nadat we de tickets geboekt hadden, hebben we een nieuw plan bedacht, iets met een huis op vier wielen. Uiteindelijk werden het zes wielen, we hebben namelijk een camper gekocht in Nederland. Super vet!!

Inmiddels hebben we onze retourvlucht gemist 😉. We gaan als het weer iets beter wordt terugrijden met de camper naar Georgië. We hebben in Georgië dan een extra huisje en we kunnen nog meer mooie reizen maken, superleuk toch?!

Verder gaat alles goed met ons, ook met de kids. Op dit moment verblijven we in een heerlijk zomerhuisje op een vakantiepark in Wezep. Heerlijk tussen de bomen en dichtbij de heide. Binnenkort start onze ‘laatste’ ronde door Nederland en vertrekken we naar Georgië.

We hebben onze familie en vrienden weer gezien, heel fijn! En we leggen nog heel wat bezoekjes af. De feestdagen hebben we meegepakt. Zelfs drie keer Sinterklaas gevierd (whaa). Met kerst waren we helaas ziek en oud en nieuw was helemaal te gek! De laatste jaren hadden we dit niet meer echt gevierd.

Daarnaast hebben we al veel leuke uitjes gedaan, voor de kids maar ook voor onszelf. We hebben onder andere gezwommen, geschaatst, veel binnen- en buitenspeeltuinen bezocht en binnenkort gaan we naar het Nemo Museum in Amsterdam. Inmiddels hebben we ook alles weer gegeten en gedronken wat we hebben gemist. Kaas, bitterballen, frikandellen speciaal, kaassoufflés en lekkere speciaal biertjes. Op het vakantiepark kunnen de kids heerlijk naar buiten, wandelen we veel en moet er tussendoor nog geld verdiend worden.

In Georgië is het inmiddels echt winter. Bijna elke dag is het onder nul, in de nachten zelfs wel minus twaalf graden of kouder (whaaa). Onze nichtjes sturen ons vaak leuke foto’s door, zo kregen we van de week nog foto’s van enorme sneeuwpoppen. We missen de blauwe luchten in Georgië (die zijn extreem blauw), onze hond Loulou en natuurlijk de familie.

Het plan is dus om met de camper terug te rijden. We hebben een 7-persoons camper gekocht. Inmiddels hebben we de camper al aardig ontdekt en alles geshopt wat we nodig hebben. De route zijn we al aardig aan het uitstippelen. Waarschijnlijk rijden we via Praag (Tsjechië), Bratislava (Slowakije), Boedapest (Hongarije), Belgrado (Servië), Sofia (Bulgarije), Istanbul (Turkije), Noord-Turkije terug naar Georgië. Het is een rit van bijna 4400 kilometer. Een leuk weetje is dat als we voorbij de hoofdstad Sofia zijn, we net op de helft zijn van de route!

We willen er een mooie rit van maken, maar ook daarin zijn we flexibel. Het ligt eraan hoe de kids het vinden en onderweg is er ook nog werk aan de winkel 😉. Mochten de kids het niet trekken of er erg onrustig van worden, dan rijden we wat sneller naar Georgië. En anders hebben we geen haast en kan het maar zo zijn dat we er 4 – 6 weken over gaan doen. We zullen zien, maar het kriebelt al wel om weer op pad te gaan!

We gaan proberen om weer wat meer te posten op Instagram en Facebook. De laatste tijd hebben we niet zoveel aandacht meer besteedt aan onze website maar we zien dat we toch nog steeds volgers erbij krijgen. Ook zien we dat we dagelijks nieuwe bezoekers krijgen zonder dat we er nu echt veel aan doen. We krijgen leuke mailtjes van mensen die we niet eens kennen. Superleuk en daar krijgen we energie van!!

Nou mensen, dat was hem weer. Tot de volgende update!

Kijk hieronder voor meer blogs die je misschien wel interessant vindt.